Numer Projektu: FELU.10.03-IZ-00-0187/23-00
Nazwa Programu: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Oś Priorytetowa: X Lepsza Edukacja
Działanie: 10.3 Kształcenie ogólne
Wartość Projektu: 2 838 416,09
Wydatki kwalifikowalne: 2 838 416,09;
kwota dofinansowania: 2 539 866,09 zł w tym 2 412 653,68 ze środków UE.
Cel: Celem głównym projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości programu rozwojowego obejmującego wsparcie uczniów w ramach zajęć wyrównawczych, rozwijających i terapeutycznych, nauczycieli w ramach szkoleń i studiów podyplomowych oraz doposażenie placówek i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnością w szkołach podstawowych w Jastkowie, Snopkowie, Tomaszowicach, Płouszowicach i Ożarowie. Wsparciem zostanie objętych 605 uczniów i 90 nauczycieli. Projekt ma na celu podniesienie jakości świadczonych usług oraz przygotowanie szkoły do prowadzenia edukacji włączającej, koncentrującej się na grupach, które najbardziej potrzebują wsparcia, z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD-univesal learning desing).
Zakres Projektu:
- Warsztaty dla uczniów: zajęcia rozwijające i wyrównawcze dla uczniów podnoszące ich kompetencje w zakresie przedmiotów takich jak: matematyka,j.polski, j. angielski, geografia;
- Warsztaty dla uczniów z robotyki i programowania, koła naukowe, koło żeglarskie, zajęcia medialne;
- Zajęcia dla uczniów: terapeutyczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, psychologiczno-pedagogiczne;
- Szkolny Ośrodek Kariery - zajęcia z doradztwa zawodowego, wyjazdy zawodoznawcze;
- Zatrudnienie asystenta dla uczniów o SPE (z zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi);
- Zajęcia dla nauczycieli: studia podyplomowe podnoszące kompetencje z zakresu integracji społecznej;
- Zajęcia dla nauczycieli: kursy zawodowe podnoszące kompetencje( Terapia ręki I i II stopnia, TUS I i II stopnia, Programowanie, Robotyka, Kurs Fotograficzny). Kursy zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
- Zajęcia dla nauczycieli: szkolenia, warsztaty podnoszące kompetencje z zakresu mediacji szkolnej, zielonej transformacji, nagrywania, montażu filmów i obróbki zdjęć, warsztaty z zakresu stymulowania rozwoju ucznia. Szkolenia i warsztaty zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
- Wyposażenie w materiały edukacyjne, biurowe, plastyczne;
- Wyposażenie w sprzęt elektroniczny oraz licencje i programy;
- Adaptacja sal do integracji sensorycznej;
- Wyjazdy edukacyjno- integracyjne.
Kluczowe wskaźniki projektu:
PRODUKTY:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 5
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 605 osoby
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 90 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 158 osób
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 316 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta – 3 osoby
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością – 5
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 5
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem świadczonym przez szkoły ćwiczeń – 90 osób
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 5
REZULTATY:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 575 osób
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 85 osób
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie– 38 osób